Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Rob en Angelique Kraan - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Rob en Angelique Kraan - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Rob en Angelique

Blijf op de hoogte en volg Rob en Angelique

21 Oktober 2016 | Peru, Lima

Lima:
We zitten nu te wachten op de bus naar Pisco in ons stamcafe om de hoek bij ons gezellige hotel Antonio Abat. De afgelopen 2dagen hebben we Lima verkent met de Metropolitan, een bus met eigen busbaan. De enige manier om snel in deze heksenketel door Lima te reizen. Regelmatig sta je als haringen in een ton(Lima heeft 10 miljoen inwoners).
We hebben aan de Plaza Mayor "The changing of the Guards" aanschouwd. Dit wordt heel serieus genomen, we kregen een standje omdat we aan het hek zaten. verder klooster van San Francisco bekeken, in de catacomben liggen bakken vol botten en schedels van de voormalige bewoners. In de avond naar park met prachtige fonteinen.
Het museo Rafael Larco is indrukwekkend, prachtige voorwerpen van precolombiaanse kunst. In de opslag staan ook nog kasten vol met allerlei aardewerk, allemaal in goede staat, heel bijzonder. Gewandeld door de kloof bij puente de los suspiros naar de stille oceaan.
In ieder gebouw hangen hier een soort bouwlampen op accu en bordjes om naar veilige zone te gaan ivm aardbevingen. Hasta la vista!

• 21 Oktober 2016 - 18:26

Ria En Ruud:

hoi
    leuk jullie verslag te lezen
    heel veel plezier

• 21 Oktober 2016 - 18:28

Rob En Angelique Van Der Kraan:

hoi ria en ruud. jullie hebben gewonnen. jullie zijn de eerste reactie.

• 21 Oktober 2016 - 18:29

Gerard:

Terecht dat je een standje krijgt hoor ☺️, je mag gewoon niet aan een hek komen.
    Dat mag in Nederland toch ook niet

• 21 Oktober 2016 - 23:39

John:

Veel plezier!

• 22 Oktober 2016 - 09:12

Elly:

Leuk om jullie zo te volgen!

• 22 Oktober 2016 - 11:24

Ron De Zeeuw:

Goedemorgen,

Bedankt voor jullie eerste verslag. Ik zal kijken of ik het kan doorsturen naar de collega's. Ziet er voorlopig prachtig uit. Ben zelf net terug uit Frankrijk.
    Een goede reis gewenst door Ron.

• 22 Oktober 2016 - 21:22

Henny En Hans:

Heerlijk om jullie weer te mogen volgen, we reizen zo een beetje mee!!!
    Veel plezier!!

• 24 Oktober 2016 - 10:23

Lenny:

Leuk dat jullie de reis met ons willen delen.
    Al cuy (cavia) de delicatesse van Peru gegeten?

• 24 Oktober 2016 - 10:56

Jan:

Ha Rob en Angelique, veilig aangekomen dus!
    Ziet er heel prettig uit daar bij jullie. En lekker weer zo te zien.
    Hoe is het eten daar? Goed gebak? Geniet er van.